5 - А 2024-2025
24.09.2024
Tuesday, the twenty-fourth of September
Lesson 14
Утворення
ступенів порівняння англійських прикметників
Є три способи утворення
ступенів порівняння прикметників: простий (синтетичний), складний та винятки.
Простий
спосіб
Простий спосіб вимагає додавання
закінчення -er для утворення вищого ступеню та закінчення -est для утворення найвищого ступеню. За таким
правилом утворюються прикметники, що складаються з одного складу:
cold - colder –
the coldest
young - younger - the youngest
Також в такий спосіб утворюються ступені
порівняння двоскладових прикметників, що закінчуються на -le, -er, -y, -ow:
tender – tenderer –
tenderest
narrow – narrower – narrowest
При цьому слід
дотримуватись наступних орфографічних правил при утворенні ступенів порівняння
прикметників у простий спосіб:
1. Якщо -е в кінці слова
не вимовляється, то у вищому та найвищому ступені прикметника воно не
використовується:
large – larger – the largest
brave – braver – bravest
2. Якщо прикметник закінчується на коротку
голосну і приголосну, то приголосна подвоюється:
big – bigger- the biggest
thin – thinner – the thinnest
hot – hotter – the hottest
3. Якщо прикметник закінчується на -у, перед якою йде приголосна, то вона змінюється на -i:
easy – easier - the easiest
pretty – prettier - the prettiest
dirty – dirtier - the dirtiest
Складний
спосіб
Складний спосіб утворення ступенів
порівняння прикметників використовується багатоскладовими прикметниками.
Для утворення вищого ступеню порівняння
перед прикметником вживається слово more (більш, більше), для найвищого
– most (найбільш, найбільший):
beautiful - more beautiful – the most beautiful
intelligent – more intelligent – the most intelligent
Винятки
Деякі з англійських
прикметників утворюють ступені порівняння не за загальними правилами, а мають
свої особливі форми. Нижче наведені такі прикметники:
many – more – the most
good – better – the best
bad – worse – the worst
little – less – the
least
old – older/elder – the
oldest/eldest
far – farther/further –
the farthest /furthest
Лише якісні прикметники англійської мови можуть мати ступінь порівняння.
Важливо пам’ятати, що незалежно від того,
як утворюється найвищий ступінь прикметника, перед ним завжди
вживаєтья означений
артикль the:
the oldest – настаріший
the softest –
найм’якіший
the happiest –
найщасливіший
Виконайте тренувальну вправу
https://wordwall.net/play/5751/190/37558
Запис уроку
20.09.2024
Friday, the twentieth of September
Lesson 12-13
Numerals. Числівники.
Task I. Watch the presentation and learn
the rules. Перегляньте презентацію та вивчіть правила.
Task II. Watch the video-lesson. Перегляньте відео-урок.
https://www.youtube.com/watch?v=oMwrBMYsm_w&list=PLPLUeg39dgMxbxmhycfmddcW_X3YBZTgk&index=8
Task III. Do
ex.1-3 at p. 11 in your activity books. Виконайте вправи
1-3 на с.11 у ваших друкованих зошитах. Виконані завдання прикріплюємо на НЗ.
18.09.2024
Wednesday, the eighteenth of September
Lesson 11
Task I. Write
down the new words into your vocabularies and learn them. Запишіть
нові слова у словники та вивчіть.
curious – зацікавлений
horrible
– жахливий
strict
– суворий
unusual
– незвичний
wrong
– невірний, помилковий
Task II.
Listen to the text.
Listen again
and choose the correct answer.
1 Mike and Cathy are in the…
a) classroom
b) corridor c) garden
2 The first lesson on Thursday is…
a) PE b)
Maths c) History
3 The new pupils in Mike’s class are from…
a) the USA b)
New Zealand c) Australia
4 Their father is…
a)a police officer
b) a writer c) a doctor
Say if the
statements are true or false.
1 Mike’s first week at school is fine.
2 Mike’s timetable is OK.
3 Mike is bad at Maths.
4 Mr Finch is strict.
5 Mike’s favourite subject is History.
6 Miss Jones is old.
7 Mrs Pitt is a nice teacher.
8 There are three new pupils.
Task III.
Watch the video-lesson.
https://www.youtube.com/watch?v=0Q26GqSemjo&list=PLPLUeg39dgMxbxmhycfmddcW_X3YBZTgk&index=7
17.09.2024
Tuesday, the seventeenth of September
Lesson 10
Task I. Do
some training exercises. Виконайте тренувальні вправи.
https://wordwall.net/play/58639/021/58643
https://wordwall.net/play/58692/641/79356
Task II. Learn
the rules.
Вивчіть правила.
Прийменники часу in, at, on в англійській мові
До прийменників часу в
англійській мові відносяться at, in, on. Часто виникає
питання: який саме з цих прийменників потрібно вживати у конкретній
ситуації: at, in або on?
Запам’ятайте
найголовніше, що:
·
at використовується для позначення точного часу
·
in використовується з місяцями, роками, століттями та
довгими періодами часу
·
on використовується з днями та датами
Наприклад:
at |
in |
on |
точний час |
місяці, роки, століття, тривалий період часу |
дні та дати |
at 3 o’clock (о 3 годині) |
in May (у травні) |
on Sunday (у неділю) |
at 10.30am (о 10:30) |
in the winter (взимку) |
on Tuesdays (по вівторкам) |
at noon (у опівдні) |
in the summer (влітку) |
on 6 March (6 березня) |
at dinnertime (в обід) |
in 1990 (у 1990) |
on 25 Dec. 2010 (26 грудня 2010) |
at bedtime (під час сну) |
in the 1990s (у 1990-ті) |
on Christmas Day (на Різдво) |
at sunrise (на сході сонця) |
in the next century (в наступному столітті) |
on Independence Day (на День незалежності) |
at sunset (на заході сонця) |
in the Ice Age (під час Льодовикового періоду) |
on my birthday (на моє День народження) |
at the moment (зараз) |
in the past/future (в майбутньому / минулому) |
on New Year’s Eve (на Новій рік) |
Також запам’ятайте вживання прийменника at у цих стійких словосполученнях:
Словосполучення |
Переклад |
at night |
вночі |
at the weekend |
в кінці тижня |
at Christmas/Easter |
на Різво/Пасху |
at the same time |
в той самий час |
at present |
зараз |
Також запам’ятайте ці стійкі словосполучення, з якими використовується
прийменник in:
Словосполучення |
Переклад |
in the morning (s) |
вранці |
in the afternoon(s) |
в день |
in the evening(s) |
уввечері |
Перегляньте відео.
https://www.youtube.com/watch?v=W-vs1oFzCtk&t=29s
Hometask. Complete the phrases with
‘on’, ‘in’ or ‘at’. Запишіть
вирази, вживаючи прийменники `in`, `on`, `at`.
1 … 3 o’clock
2 … the evening
3 …
winter
4 … midday
5 …
the afternoon
6 … Monday
13.09.2024
Friday, the thirteenth of September
Lesson 8
Task I. Learn the rule. Вивчіть правило.
Теперішній простий час
(Present Simple)
Вживається для вираження дії, що відбувається часто, завжди або регулярно у теперішньому часі. Та коли мова йде про загальновідомі факти. Наприклад: Я встаю о 7 годині. Я люблю читати. Вода кипить при 100 градусах.
Розповідне речення
1) Якщо дію виконують
він (he), вона (she) або воно (it), то до дієслова додається закінчення –s (або –es).
Наприклад: He reads, she reads, it rains
Закінчення -es додається, якщо дієслово закінчується на: -s, -ss, -sh, -ch, -tch, -x, -o.
Наприклад: He watches, she brushes, it goes.
Але: дієслово have утворюється не за правилами, воно вживається у формі has
He has lunch. She has dinner.
2) Якщо дію виконують
я (I), ми (we), ти,ви (you), вони (they), то дієслово не змінюється.
Наприклад: I read, we play, they go, you swim.
Заперечне речення
У заперечному реченні вживаються допоміжні слова
do або does та заперечна частка not.
1) Якщо дію виконують
він (he), вона (she), воно (it) -- вживається does not (doesn’t)
Наприклад: He doesn’t like milk. She doesn’t clean teeth.
УВАГА: дієслово вживається без закінчення (-s, -es)
2) Якщо дію виконують
я (I), ми (we), ти, ви (you), вони (they) - вживається do not (don’t)
Наприклад: I don’t like tea. We don’t read .
Питальне речення
У питальному реченні вживаються допоміжні слова
do або does , які виносяться на початок речення.
Does he, she, it swim ?
УВАГА: дієслово вживається без закінчення (-s, -es)
Do I, we, you, they play ?
Відповідь на такі запитання може бути так або ні
Так - Yes, I do./ Yes, he does.
Ні - No, I don’t. / No, she doesn’t.
Task II. Watch the presentation. Перегляньте презентацію.
11.09.2024
Wednesday, the eleventh of September
Lesson 7
Task I. Write
down the new words into your vocabularies and learn them. Запишіть
нові слова у словники та вивчіть їх.
battle
- битва
calculation - розрахунок
creature - створіння
subject - предмет
timetable - розклад
fascinating - захоплюючий
to divide - ділити
to multiply - множити
to subtract – віднімати
Task II. Read and translate the text of ex. 1 at p. 13-14. Прочитайте та
перекладіть в.1 на с.13-14.
Task III. Watch the video-lesson. Перегляньте
відео-урок. Це допоможе вам правильно вимовляти нові слова та зрозуміти текст
в.1 на с.13-14.
https://www.youtube.com/watch?v=tQrxI0RjHjI&list=PLPLUeg39dgMxbxmhycfmddcW_X3YBZTgk&index=5
Hometask. Do ex. 4 at p. 9 in your workbook. Виконайте в.4 на с.9 у ваших робочих зошитах.
10.09.2024
Tuesday, the tenth of September
Lesson 6
Task I. Watch
the video and learn the school subjects. Перегляньте відео
та повторіть (вивчіть) назви шкільних предметів.
https://www.youtube.com/watch?v=AnZxeX_8mVk
Task II. Do
the task.
https://wordwall.net/uk/resource/24242795
https://wordwall.net/uk/resource/61216182
Task III.
09.09.2024
Monday, the ninth of September
Lesson 5
Task I. Learn
the new words. Вивчіть нові слова.
message - повідомлення
website - вебсайт
careful - обережний
personal - особистий
safe - безпечний
to chat – спілкуватися у
інтернет спільноті
to contact – зв’зуватись
all around the world – по
всьому світу
safety - безпека
data - дані
fake - підроблений
an account - акаунт
a password – пароль
Task II. Read the text at page 11 and translate it. Прочитайте та перекладіть текст на сторінці 11.
Task III. Do ex. 4, 5 at p.6 in your workbooks. Виконайте в.4, 5 на с.6 у ваших робочих зошитах та прикріпіть на Нових Знаннях.
06.09.2024
Friday, the sixth of September
Lesson 4
Task I. Write
down the new words into your vocabularies and learn them. Запишіть
нові слова у словники та вивчіть.
message - повідомлення
website - вебсайт
careful - обережний
personal - особистий
safe - безпечний
to chat – спілкуватися у
інтернет спільноті
to contact – зв’зуватись
all around the world – по
всьому світу
safety - безпека
data - дані
fake - підроблений
an account - акаунт
a password – пароль
04.09.2024
Wednesday, the fourth of September
Lesson 3
Task I. Watch
the video-lesson. Перегляньте відео-урок.
Task II. Complete the sentences about yourself. Доповніть речення про себе. Виконати це завдання вам допоможе перегляд відео-уроку. Виконане завдання прикріплюємо на Нові Знання.
Hi! My name is _______ or _________ for short.
My parents call me ___________
My surname is ________ .
I am _________ years old.
My birthday is in _____________ .
I am in the __________ form this year.
I have / haven’t got a nickname.
My friends call me __________ .
03.09.2024
Tuesday, the third of September
Lesson 2
Task I. Read
exercise 1 at p. 6. Прочитайте в. 1 на с. 6.
Task II.
Complete the sentences. Доповніть речення по тексту.
1)
Michael’s
parents call him ___________ .
2)
Cathy’s
surname is ____________ .
3)
Linda
is Cathy’s ____________ .
4)
Peter’s
nickname is __________ .
02.09.2024
Monday, the second of September
Lesson 1
Task I. Watch
the video. Перегляньте відео-урок.
Task II. Do ex.1 at p. 4 in your workbooks. Виконайте письмово в. 1 на с. 4 у ваших робочих зошитах.
Complete the sentences about yourself. Доповніть речення про себе.
1) My name is _________________ .
2) My surname is _______________ .
3) My nickname is _______________ .
4) I am from __________________.
5) I am a _____________________ .
6) I`m _____________ years old.
Коментарі
Дописати коментар