5 - А 2024-2025

 

24.09.2024

Tuesday, the twenty-fourth of September

Lesson 14

Утворення ступенів порівняння англійських прикметників

Є три способи утворення ступенів порівняння прикметників: простий (синтетичний), складний та винятки.

Простий спосіб

Простий спосіб вимагає додавання закінчення -er для утворення вищого ступеню та закінчення -est для утворення найвищого ступеню. За таким правилом утворюються прикметники, що складаються з одного складу:

cold - colder – the coldest

young - younger - the youngest

Також в такий спосіб утворюються ступені порівняння двоскладових прикметників, що закінчуються на -le, -er, -y, -ow:

tender – tenderer – tenderest

narrow – narrower – narrowest

При цьому слід дотримуватись наступних орфографічних правил при утворенні ступенів порівняння прикметників у простий спосіб:

1. Якщо -е в кінці слова не вимовляється, то у вищому та найвищому ступені прикметника воно не використовується:

large – larger – the largest

brave – braver – bravest

2. Якщо прикметник закінчується на коротку голосну і приголосну, то приголосна подвоюється:

big – bigger- the biggest

thin – thinner – the thinnest

hot – hotter – the hottest

3. Якщо прикметник закінчується на -у, перед якою йде приголосна, то вона змінюється на -i:

easy – easier - the easiest

pretty – prettier - the prettiest

dirty – dirtier - the dirtiest

Складний спосіб

Складний спосіб утворення ступенів порівняння прикметників використовується багатоскладовими прикметниками.

Для утворення вищого ступеню порівняння перед прикметником вживається слово more (більш, більше), для найвищого – most (найбільш, найбільший):

beautiful  - more beautiful – the most beautiful

intelligent – more intelligent – the most intelligent

Винятки

Деякі з англійських прикметників утворюють ступені порівняння не за загальними правилами, а мають свої особливі форми. Нижче наведені такі прикметники:

many – more – the most

good – better – the best

bad – worse – the worst

little – less – the least

old – older/elder – the oldest/eldest

far – farther/further – the farthest /furthest

 Лише якісні прикметники англійської мови можуть мати ступінь порівняння.

Важливо пам’ятати, що незалежно від того, як утворюється найвищий ступінь прикметника, перед ним завжди  вживаєтья означений артикль the:

 the oldest – настаріший

the softest – найм’якіший

the happiest – найщасливіший

 Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/1tqW59quRwLAd5R9AS0NTzMKDHv2s1H4B/edit?usp=sharing&ouid=101692030377480811828&rtpof=true&sd=true

Виконайте тренувальну вправу

https://wordwall.net/play/5751/190/37558

Запис уроку

https://youtu.be/XNE1uAWCXQM







20.09.2024

Friday, the twentieth of September

Lesson 12-13

Numerals. Числівники.

Task I. Watch the presentation and learn the rules. Перегляньте презентацію та вивчіть правила.

 

 Task II. Watch the video-lesson. Перегляньте відео-урок.

https://www.youtube.com/watch?v=oMwrBMYsm_w&list=PLPLUeg39dgMxbxmhycfmddcW_X3YBZTgk&index=8

Task III. Do ex.1-3 at p. 11 in your activity books. Виконайте вправи 1-3 на с.11 у ваших друкованих зошитах. Виконані завдання прикріплюємо на НЗ.







18.09.2024

Wednesday, the eighteenth of September

Lesson 11

Task I. Write down the new words into your vocabularies and learn them. Запишіть нові слова у словники та вивчіть.

curiousзацікавлений

horribleжахливий

strictсуворий

unusualнезвичний

wrongневірний, помилковий

Task II. Listen to the text.

Listen again and choose the correct answer.

1 Mike and Cathy are in the…

a) classroom   b) corridor   c) garden

2 The first lesson on Thursday is…

a) PE   b) Maths    c) History

3 The new pupils in Mike’s class are from…

a) the USA    b) New Zealand    c) Australia

4 Their father is…

a)a police officer   b) a writer    c) a doctor

Say if the statements are true or false.

1 Mike’s first week at school is fine.

2 Mike’s timetable is OK.

3 Mike is bad at Maths.

4 Mr Finch is strict.

5 Mike’s favourite subject is History.

6 Miss Jones is old.

7 Mrs Pitt is a nice teacher.

8 There are three new pupils.

Task III. Watch the video-lesson.

https://www.youtube.com/watch?v=0Q26GqSemjo&list=PLPLUeg39dgMxbxmhycfmddcW_X3YBZTgk&index=7






17.09.2024

Tuesday, the seventeenth of September

Lesson 10

Task I. Do some training exercises. Виконайте тренувальні вправи.

https://wordwall.net/play/58639/021/58643

https://wordwall.net/play/58692/641/79356

Task II. Learn the rules. Вивчіть правила.

Прийменники часу in, at, on  в англійській мові

До прийменників часу в англійській мові відносяться atinon. Часто виникає питання: який саме з цих прийменників потрібно вживати у конкретній ситуації: atin або on?

Запам’ятайте найголовніше, що:

·        at використовується для позначення точного часу

·        in використовується з місяцями, роками, століттями та довгими періодами часу

·        on використовується з днями та датами

 

Наприклад:

 

at

in

on

точний час

місяці, роки, століття, тривалий період часу

дні та дати

at 3 o’clock (о 3 годині)

in May (у травні)

on Sunday (у неділю)

at 10.30am (о 10:30)

in the winter (взимку)

on Tuesdays (по вівторкам)

at noon (у опівдні)

in the summer (влітку)

on 6 March (6 березня)

at dinnertime (в обід)

in 1990 (у 1990)

on 25 Dec. 2010 (26 грудня 2010)

at bedtime (під час сну)

in the 1990s (у 1990-ті)

on Christmas Day (на Різдво)

at sunrise (на сході сонця)

in the next century (в наступному столітті)

on Independence Day (на День незалежності)

at sunset (на заході сонця)

in the Ice Age (під час Льодовикового періоду)

on my birthday (на моє День народження)

at the moment (зараз)

in the past/future (в майбутньому / минулому)

on New Year’s Eve (на Новій рік)

 

Також запам’ятайте вживання прийменника at у цих стійких словосполученнях:

 

Словосполучення

Переклад

at night

вночі

at the weekend

в кінці тижня

at Christmas/Easter

на Різво/Пасху

at the same time

в той самий час

at present

зараз

 

Також запам’ятайте ці стійкі словосполучення, з якими використовується прийменник in:

 

Словосполучення

Переклад

in the morning (s)

вранці

in the afternoon(s)

в день

in the evening(s)

уввечері

 Перегляньте відео.

https://www.youtube.com/watch?v=W-vs1oFzCtk&t=29s

Hometask. Complete the phrases with ‘on’, ‘in’ or ‘at’. Запишіть вирази, вживаючи прийменники `in`, `on`, `at`. 

1 … 3 o’clock

2 … the evening

3 … winter

4 … midday

5 … the afternoon

6 … Monday



 

13.09.2024

Friday, the thirteenth of September

Lesson 8

Task I. Learn the rule. Вивчіть правило.       

                              Теперішній простий час

        (Present Simple)

Вживається для вираження дії, що відбувається часто, завжди або регулярно у теперішньому     часі. Та коли мова йде про загальновідомі факти.                                                                                     Наприклад: Я встаю о 7 годині. Я люблю читати. Вода кипить при 100 градусах.

                                                       Розповідне речення

1)    Якщо дію виконують

він (he),   вона (she)   або   воно (it), то  до  дієслова  додається   закінчення –s (або –es).

     Наприклад: He  reads,  she reads,  it rains

Закінчення -es   додається, якщо дієслово закінчується на: -s, -ss, -sh, -ch, -tch, -x, -o.

      Наприклад: He watches,  she brushes,  it goes.

Але: дієслово  have  утворюється не за правилами, воно  вживається у формі  has

     He has lunch. She has dinner.

2)    Якщо дію виконують

 я (I), ми (we), ти,ви (you), вони (they), то  дієслово не змінюється.

      Наприклад: I read, we play, they go, you swim.

             Заперечне речення

У заперечному реченні вживаються допоміжні слова

do   або  does та заперечна частка not.

1)    Якщо дію виконують

   він (he), вона (she), воно (it)  --  вживається  does not (doesn’t)

 Наприклад: He doesn’t like  milk.  She doesn’t clean teeth.

УВАГА: дієслово вживається без закінчення (-s, -es)

2)    Якщо дію виконують

 я (I), ми (we), ти, ви (you),  вони (they) -  вживається  do not (don’t)

 Наприклад: I don’t like tea. We dont read .

                      Питальне речення

У питальному реченні вживаються допоміжні слова

  do   або  does , які виносяться на початок речення.

Does    he  she it     swim ?

УВАГА: дієслово вживається без закінчення (-s, -es)

Do     Iwe, you, they   play ?

  Відповідь на такі запитання може бути так або ні

Так  - Yes, I do./ Yes, he does.

Ні  - No, I don’t. / No, she doesn’t.

Task II. Watch the presentation. Перегляньте презентацію.

https://docs.google.com/presentation/d/1eqVugzD7iR-zzxyp3-SIZWY2ROPPSoy6/edit?usp=sharing&ouid=112593969285416858181&rtpof=true&sd=true




11.09.2024

Wednesday, the eleventh of September

Lesson 7

Task I. Write down the new words into your vocabularies and learn them. Запишіть нові слова у словники та вивчіть їх.

battle - битва  

calculation - розрахунок

creature - створіння

subject - предмет

timetable - розклад

fascinating - захоплюючий

to divide - ділити

to multiply - множити

to subtract – віднімати

Task II. Read and translate the text of ex. 1 at p. 13-14. Прочитайте та перекладіть в.1 на с.13-14.

Task III. Watch the video-lesson. Перегляньте відео-урок. Це допоможе вам правильно вимовляти нові слова та зрозуміти текст в.1 на с.13-14.

 

https://www.youtube.com/watch?v=tQrxI0RjHjI&list=PLPLUeg39dgMxbxmhycfmddcW_X3YBZTgk&index=5

Hometask. Do ex. 4 at p. 9 in your workbook. Виконайте в.4 на с.9 у ваших робочих зошитах.





10.09.2024

Tuesday, the tenth of September

Lesson 6

Task I. Watch the video and learn the school subjects. Перегляньте відео та повторіть (вивчіть) назви шкільних предметів.

https://www.youtube.com/watch?v=AnZxeX_8mVk

Task II. Do the task.

https://wordwall.net/uk/resource/24242795

https://wordwall.net/uk/resource/61216182

Task III. 

Hometask. Do ex.1, 2 at page 7 in your workbooks. Виконайте письмово в.1, 2 на с.7 у ваших робочих зошитах. Виконане завдання прикріплюємо на Нові Знання











09.09.2024

Monday, the ninth of September

Lesson 5

Task I. Learn the new words. Вивчіть нові слова.

message - повідомлення

website - вебсайт

careful - обережний

personal - особистий

safe - безпечний

to chat – спілкуватися у інтернет спільноті

to contact – зв’зуватись

all around the world – по всьому світу

safety - безпека

data - дані

fake - підроблений

an account - акаунт

a passwordпароль

Task II. Read the text at page 11 and translate it. Прочитайте та перекладіть текст на сторінці 11.

Task III. Do ex. 4, 5 at p.6 in your workbooks. Виконайте в.4, 5 на с.6 у ваших робочих зошитах та прикріпіть на Нових Знаннях.






06.09.2024

Friday, the sixth of September

Lesson 4

Task I. Write down the new words into your vocabularies and learn them. Запишіть нові слова у словники та вивчіть.

message - повідомлення

website - вебсайт

careful - обережний

personal - особистий

safe - безпечний

to chat – спілкуватися у інтернет спільноті

to contact – зв’зуватись

all around the world – по всьому світу

safety - безпека

data - дані

fake - підроблений

an account - акаунт

a passwordпароль





04.09.2024

Wednesday, the fourth of September

Lesson 3

Task I. Watch the video-lesson. Перегляньте відео-урок.

 

Task II. Complete the sentences about yourself. Доповніть речення про себе. Виконати це завдання вам допоможе перегляд відео-уроку. Виконане завдання прикріплюємо на Нові Знання.

 Hi! My name is _______ or _________ for short.

My parents call me ___________

My surname is ________ .

I am _________ years old.

My birthday is in _____________ .

I am in the __________ form this year.

I    have / haven’t    got a nickname.

My friends call me __________ .





03.09.2024

Tuesday, the third of September

Lesson 2

     Task I. Read exercise 1 at p. 6. Прочитайте в. 1 на с. 6.


Task II. Complete the sentences. Доповніть речення по тексту.

1)   Michael’s parents call him ___________ .

2)   Cathy’s surname is ____________ .

3)   Linda is Cathy’s ____________ .

4)   Peter’s nickname is __________ .



02.09.2024

Monday, the second of September

Lesson 1

Task I. Watch the video. Перегляньте відео-урок.

Task II. Do ex.1 at p. 4  in your workbooks. Виконайте письмово в. 1 на с. 4 у ваших робочих зошитах.

Complete the sentences about yourself. Доповніть речення про себе.

1) My name is _________________ .

2) My surname is _______________ .

3) My nickname is _______________ .

4) I am from __________________.

5) I am a _____________________ .

6) I`m _____________ years old.


Коментарі