10 клас 2024-2025
Tuesday, the twenty-fourth of September
Lesson 7
Task I. Write down the new words into your vocabularies and learn them.
a goal – мета
to argue – сперечатися
to succeed – досягати успіху
to get on well – мати гарні стосунки
to have (a lot) in common – мати (багато) спільного
to get/keep in touch – зв’язуватись/підтримувати
зв’язок
to loose touch – втратити зв’язок
to stay friends – залишатись друзями
Task II. Listen to the text.
Task III. Listen
and tick the topics which are mentioned.
1 an actor she used to like
2 a friend she used to have
3 a sport she used to play
4 a teacher she used to hate
5 a fi lm she used to watch
several times
Listen again and answer the questions.
1 When did she and Rose stop seeing each other?
2 When did they lose touch?
3 Why didn’t she like the French teacher?
4 What happened as a result?
5 Why did she stop playing squash?
6 Why does she prefer
tennis?
Task IV.
Answer the questions of ex. 5 at p. 26 in writing.
How long have you known
him/her?
Where did you meet?
Why do you get on well?
What do you have in common?
Do you ever argue? What
about?
How often do you see each
other?
How do you keep in touch the
rest of time?
Have you ever lost touch?
Why? When?
Do you
think you’ll stay friends?
Thursday, the nineteenth of September
Lesson 6
Task I. Learn the rules.
Used to
Конструкція used to використовується для вираження повторюваних дій або звичок у минулому. Used to має тільки одну форму минулого часу та не використовується в інших часових формах. Значення конструкції used to можна передати словами «раніше», «колись», «раніше звичайно» тощо.
Стверджувальне речення утворюється за допомогою конструкції used to після підмета та форми простого інфінітиву (першої форми) смислового дієслова.
· I used to get up at 6 a.m. when I was 20. – Раніше я прокидався о 6-й ранку, коли мені було 20.
· Kate used to go to school by bike. – Кейт звично їздила до школи на велосипеді.
· They used to have dinner at this restaurant every Friday. – Раніше вони обідали в цьому ресторані кожної п'ятниці.
Використання конструкції used to в заперечних та питальних реченнях не характерно та небажано для англійської мови, однак в розмовному мовленні такі речення інколи можуть зустрічатися.
Заперечне речення утворюється за допомогою допоміжного дієслова did (форма минулого часу від do), після якого використовується use to у першій формі та простий інфінітив смислового дієслова.
· I didn’t use to learn French. – Раніше я не вчив французьку.
· Ann didn’t use to attend this place. – Енн раніше не бувала тут.
· We didn’t use to go to Italy every summer. – Ми не їздили в Італію кожного літа.
Питальне речення з used to утворюється за допомогою допоміжного дієслова did (форма минулого часу від do), що ставиться на початок речення перед підметом. Після підмета використовується use to в першій формі та інфінітив смислового дієслова.
· Did you use to ride a bike? – Ти раніше їздив на велосипеді?
· Did he use to do sports? – Він раніше займався спортом?
· Did Matt use to eat meat? – Метт раніше їв м'ясо?
Використання used to
Повторювані дії, звички
Конструкція used to використовується для вираження чиїхось звичок, дій, що часто відбувалися або повторювалися в минулому, однак зараз вони не відбуваються зовсім.
· I used to take a taxi to my work. – Раніше я часто їздив на роботу на таксі. (зараз не їжджу)
· They used to sell lemonade every summer. – Колись давно кожного літа вони продавали лимонад. (зараз вже не продають)
· He used to do judo but now he can’t. – Раніше він займався дзюдо, але зараз він не може робити цього.
Факти, загальна інформація про минуле
Конструкція used to також використовується для вираження фактів, загальної інформації, що були вірні у минулому, але зараз не відповідають дійсності.
· I used to like this movie but now I don’t. – Раніше мені подобався цей фільм, але зараз (вже) ні.
· There used to be a good restaurant but now there is a shop. – Колись там був хороший ресторан, але зараз там магазин.
· Mark used to be very slim and sportive in the high school. – Марк був дуже струнким та підтягнутим у старшій школі. (але не зараз)
Task II. Do the test. Тест потрібно виконати до 21.00 23 вересня.
https://vseosvita.ua/test/start/fps733
Tuesday, the seventeenth of September
Lesson 5
Prefixes
Префікси в англійській мові
Task I. Write down the new words into your vocabularies.
generous – щедрий
talkative – балакучий
sensitive – чутливий
patient – терплячий
mean – жадібний
Task II. Learn the rules.
Префікси англійської мови використовуються для утворення нових слів. Вони можуть змінювати значення слова, але в більшості випадків вони не змінюють частину мови, до якої це слово належить. Префікси стоять перед коренем слова і часто приєднуються до дієслів, прикметників, іменників та прислівників.
Не існує чітких правил приєднання префіксів, так як префікси, що використовуються в англійській мові, були запозичені з французької, грецької та латинської мов. Тому слова с префіксами преба запам'ятовувати кожне окремо. Однак, знання англійських префіксів значно допоможе при запам'ятовуванні нових слів.
Заперечні префікси
Префікси un-, in-, im-, il-, ir-, a-, non-, dis-, а також mis- вживаються для утворення заперечної форми слова або його антоніма. В більшості випадків вони приєднуються до прикметників. В реченні використання таких префіксів можна замінити заперечною часткою not.
· I am unable to do this. – Я не в змозі зробити це.
· I am not able to do this. – Я не можу зробити це.
· It’s impossible! – Це неможливо!
· It’s not possible! – Цього не може бути!
Префікс un- використовується частіше за інші префікси та приєднується до слів, що можуть починатися як з голосного, так і з приголосного звуків.
· unable – бути не в змозі, неспроможним · unhelpful – некорисний, даремний · unknown – невідомий · uncomfortable – некомфортний · unfinished – незакінчений | · able – бути спроможним · helpful – корисний · known – відомий · comfortable – комфортний · finished – закінчений, завершений |
Префікс in- використовується зі словами, що починаються з голосних (окрім i и u) та приголосних.
· accurate → inaccurate (неточний)
· organic → inorganic (неорганічний)
· appropriate → inappropriate (непідходящий, невідповідний)
· sane → insane (ненормальний)
· definite → indefinite (невизначений)
· decent → indecent (неналежний, непристойний)
Префікс im- приєднується до слів, що починаються тільки на приголосні m та p.
· moral → immoral (аморальний)
· mobile → immobile (нерухомий)
· possible → impossible (неможливий)
· polite → impolite (нечемний, неввічливий)
Префікс il- вживається зі словами, що починаються з приголосного l.
· legal → illegal (нелегальний)
· logical → illogical (нелогічний)
· legible → illegible (нечіткий, нерозбірливий)
· literate → illiterate (неписьменний, безграмотний, невіглас)
Префікс ir- вживається тільки з тими словами, що починаються з приголосного r.
· regular → irregular (неправильний)
· responsible → irresponsible (безвідповідальний)
· relevant → irrelevant (невідповідний, недоречний, той, що не має відношення)
· rational → irrational (нераціональний)
Префікс a- приєднується тільки до тих слів, що починаються з приголосного. Він має значення відсутності певної якості.
· political → apolitical (аполітичний)
· sexual → asexual (асексуальний, безстатевий)
· theist → atheist (атеїст)
· moral → amoral (аморальний)
Префікс non- може стояти як перед голосним, так і перед приголосним звуком. Префікс вказує на заперечення або відсутність чогось, певної якості.
· conformist → noncomformist (інакомислячий, дисидент, бунтар)
· sense → nonsense (безглуздя, нісенітниця)
· descript → nondescript (невизначений, таке, що важко визначити)
· non-alcoholic (безалкогольний)
Префікс dis- приєднується до слів, що починаються з голосного або приголосного звуків. Префікс вказує на протилежність дії, якості.
· like → dislike (не любити)
· agree → disagree (не погоджуватися)
· comfort → discomfort (дискомфорт)
· appear → disappear (щезати, зникати)
· order → disorder (безлад, безладдя)
· approve → disapprove (не схвалювати)
Префікс mis- вказує на неправильність чогось. Він вживається перед всіма звуками: приголосними та голосними.
· understand → misunderstand (неправильно зрозуміти, не порозумітися)
· spell → misspell (писати з помилками)
· interpret → misinterpret (неправильно витлумачувати)
· fortune → misfortune (невдача)
· focusing → misfocusing (расфокусування)
· hear → mishear (недочути, погано, неправильно почути)
Task III. Do ex. 2 at p. 21 in writing.
Thursday, the twelfth of September
Lesson 4
What Affects Our Personality?
Task I. Write down the new words into your vocabularies and learn them.
to affect – впливати
affectionate – ласкавий
aggressive – агресивний
ambitious – амбіційний
bossy – владний
charming – чарівний
competitive – змагальний, конкурентний
energetic – енергійний
envious – заздрісний
imaginative – образний, уявний
jealous – ревнивий
manipulative – маніпулятивний
moody – примхливий
responsible – відповідальний
selfish – егоїстичний
sensitive – чутливий
sociable – товариський
spoilt – зіпсований
Task II. Read the text of ex. 2 at p. 18-19 and translate it.
Task III. Do the test by 22.00 of the 16th of September.
https://vseosvita.ua/test/start/lri685
Thursday, the fifth of September
Lesson 2
Task I. Write
down the new words into your vocabularies and learn them.
a
reason - причина
a
responsibility
- відповідальність
complicated - складний
perfect – ідеальний,
досконалий
responsible - відповідальний
to
get stuck - застрягти
to keep doing smth - продовжувати робити щось
to
feel like doing smth - відчувати бажання робити
що-небудь
to
look up smth in the dictionary - шукати щось у
словнику
to make smb’s best - зробити когось найкращим
Task II. Listen to the speaker to find out how many words
there are in the English language.
Complete the text by filling in the spaces with the numbers from the box. Виконане завдання прикліплюємо на Нові Знання.
25,000
one third a million
600,000
How many words are there in
the English
language? Well, it’s difficult to
answer this question
exactly. The Oxford English Dictionary has 1)
…… words but there are
many more, maybe 2) …….. .
New words appear all the time, about 3) …..… every year. They come from science and technology, but
also from slang.
Only 4) ……… of
all the English words are of English origins. All the rest come from other languages, especially French
and Latin.
Task
III. Read the text of ex. 7a) at p. 10-11 and translate it.
Task
IV. Do the test. Тест активний до 23.00 9 вересня.
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=9506277
03.09.2024
Tuesday, the third of September
Lesson 1
Task I. Watch the video lesson.
Коментарі
Дописати коментар