8-А 2024-2025

 

Monday, the eighteenth of November

Lesson

Revision

Task I. Revise the words on the topic “School” and do some exercises.

https://learningapps.org/view1870306

https://learningapps.org/view1871762

Task II. Revise grammar material about modal verbs.

https://docs.google.com/presentation/d/165nPY-FgMd_jODFTdtoJZq-4r2k-x4WY/edit?usp=sharing&ouid=112593969285416858181&rtpof=true&sd=true

 Task III. Do the exercise.

          https://wordwall.net/play/24309/862/4818 

https://www.znaiemoanhlisku.org/nove-dopovniuvannia-vpravy-modal-verbs-present-simple-2

https://learningapps.org/view18241049

Task IV. Watch the video-lesson.

https://youtu.be/HneMh5Xi2-o




Friday, the fifteenth of November

Lesson 

Task I. Write down the new words into your vocabularies and learn them. Записати нові слова у словники та вивчити.

equipment – обладнання

a facility – оснащення

a workshop – майстерня

to be well-equipped – бути добре обладнаним

Task II. Watch the video. Перегляньте відео.

https://youtu.be/m0VGn2en5t0

Task III. Answer the questions in writing. Дайте письмово відповіді на запитання та прикріпіть на НЗ.

1)   How many days at school do the Japanese school students spend a year?

2)   When does the school year begin?

3)   How many pupils are there in the Japanese class?

4)   How do Japanese pupils clean their classrooms and school?

5)   What after-school clubs do they have?

6)   Where do the Japanese pupils prepare for entrance exams to university?

7)   How do they spend their time at home?



Wednesday, the thirteenth of November

Lesson

Task I. Complete the sentences (use the text of ex.1b at p.68-69)

1 When British schoolchildren are eleven ...

2 At thirteen ...

3 They should take GCSEs in ...

4 They might leave school ...

5 If they decide to go to a university, they should ...

6 In the school pupils can also join ...

Task II. Read the schoolchildren’s e-mails and talk about their schools. Exercise 6 at p. 71-72

Task III. Do the test.

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8810974




Monday, the eleventh of November

Lesson 25

Schools in Britain

Task I. Write down the new words into your vocabularies and learn them. Запишіть нові слова у словники та вивчіть їх.

an education – освіта

a technology – технологія

national – національний

primary – початковий

secondary – середній

typical – типовий

to take an exam – складати іспити

Task II. Read and translate the text of ex. 1b) at p. 68-69. Прочитайте та перекладіть в. 1 на с.68-69

Read the statements and say if they are true or false.

1 British children start school when they are six.

2 They leave their primary school when they are 11.

3 When they are 13, they go to the 10th form.

4 They start a school day at 8 o’clock.

5 They usually have lunch at school.

6 They don’t have lessons in the afternoon.

7 They go to school on Saturdays.

Task III. Do the test. Виконайте тест до 21.00 12 листопада.

https://vseosvita.ua/test/start/esu707

*Watch the video-lesson.

 https://www.youtube.com/watch?v=eMKet-C2W38&list=PLPLUeg39dgMxFlfInm21xKg4Jy08daQWb&index=21

 



Friday, the eighth of November

Lesson

Task I. Revise the rules from the previous lesson.

https://docs.google.com/presentation/d/165nPY-FgMd_jODFTdtoJZq-4r2k-x4WY/edit?usp=sharing&ouid=112593969285416858181&rtpof=true&sd=true

Task II. Do some training exercises.

Exercise 1. Complete with ‘should’ or ‘shouldn’t’.

1 A: You … spend all your free time playing computer games.

B: I know I … . But I am crazy about them.

2 A: If you have a temperature, you … stay in bed.

B: Yes. The doctor says that I … go to school before Monday.

3 A: Parking near schools … be allowed.

B: I agree. But where … teachers and parents park then?

4 A: Why … I walk if we have three cars?

B: You … walk as much as possible. It’s good for you.

5 A: You … lift this by yourself. It’s too heavy.

B: ... I ask someone to help me?

6 A: Teachers … give so much reading for homework.

B: I agree. We … read only five books every semester.

Exercise 2.

https://wordwall.net/play/24309/862/4818

https://test-english.com/grammar-points/a2/should-shouldnt/

https://test-english.com/grammar-points/a2/might-might-not/

Task III. Do the test.

https://vseosvita.ua/test/start/jam110




Wednesday, the sixth of November

Lesson

Modal Verbs

Task I. Watch the presentation and learn the rules. Перегляньте презентацію та вивчіть правила.

https://docs.google.com/presentation/d/165nPY-FgMd_jODFTdtoJZq-4r2k-x4WY/edit?usp=sharing&ouid=112593969285416858181&rtpof=true&sd=true

Task II. Work with your books. Learn the rules at p. 64-65 and do exercises 1-3 at p. 64-65. Робота з підручником. Опрацюйте правила на с.64, 65 та виконайте тренувальні вправи 1-3 на с.64-65.

Task III. Revise the model verb should / shouldn’t and choose the correct answers. Записати речення, обираючи відповідне модальне дієслово. Прикріпити на НЗ.

1 You should / shouldn’t eat vegetables because they are healthy.

2 It’s early. The shops should / might not be open yet.

3 That’s a great poster. You should / shouldn’t hang it on the wall.

4 Michael should / shouldn’t eat so much ice cream. It isn’t healthy.

5 I am very busy today. I may not / should have time to see you.

6 My room is a mess. I should / shouldn’t clean it.

7 It is very cold. It may not / might snow tonight.

8 You might not / shouldn’t listen to loud music. It can damage your hearing. 9 I can’t meet you now, but I may / shouldn’t have some time after lunch.

10 Children should / shouldn’t sleep at least eight hours a night.

11 That dress looks small. It shouldn’t / might not fi t you.

12 This cake is delicious. You shouldn’t / should try it!




Monday, the fourth of November

Lesson

Task I. Write down the new words into your vocabularies and learn them. Запишіть нові слова у словник та вивчіть їх.

a university – університет

to decide – вирішувати

to improve – покращити

to memorise – запам’ятовувати

to cheer smb up – підбадьорювати когось

Task II. Listen to the letter Amelia wrote to Lilly and notice the expressions she used at the beginning and at the end of her letter.



Say if the statements are true or false.

1 Amelia has received Lilly’ s letter already.

2 She wrote that she had gone back to school on Monday.

3 Amelia wrote that she had got in the trouble the day before because she had been late for school.

4.Her class teacher was very pleased with her

5 Amelia likes her school uniform very much .

Task III. Read the text of ex. 4 at p. 63 and translate it. Be ready to answer the questions. Прочитайте діалог в. 4 на с. 63 та перекладіть. Дайте письмові відповіді на запитання.

1)   Who is good at History?

2)   Who has got a bad mark for the History test? Why?

3)   In what way does Chris cheer Mary up?

4)   When did they decide to visit Terry?

Watch the video-lesson*

https://www.youtube.com/watch?v=edBg93GkCJw&list=PLPLUeg39dgMxFlfInm21xKg4Jy08daQWb&index=18

 



Monday, the twenty-first of October

Lesson

Reading

Task I. Write down the new words into your vocabularies and learn them. Запишіть нові слова у словники та вивчіть.

devoted – відданий

generous – щедрий

greedy – жадібний

lonely – самотній

to bother – турбувати

to devote – присвятити

Task II. Read the text of ex. 1 at p. 54-55. Прочитайте та перекладіть текст в. 1 на с. 54-55 «The Devoted Friend»

Task III. Do the test. Виконайте тест до 21.00 22 жовтня.

https://vseosvita.ua/test/start/bia157






Monday, the fourteenth of October

Lesson 19

Task I. Make true sentences about yourself. You can use some of the expressions below. Утворіть правдиві речення про себе.

dancing, getting up early, eating fast food, swimming in the pool, surfi ng the internet, listening to loud music, lying on a sunny beach, reading novels, travelling to new places, watching sports on TV, doing housework, taking my dog for a walk

I love …

I enjoy …

I’m good at …

I’m interested in …

I’m tired of …

I can’t stand …

I’m bad at …

Task II. Discuss in a group. Дайте відповіді на запитання.

How do you usually spend your holidays?

How would you like to spend your ideal holidays?

Have you ever been to a holiday camp? Would you like to spend your holidays in a camp such as Kids’ Camp?

Have you ever tried horse riding? Would you like to try it?

Would you like to go on a treasure hunt?

What other things would you like to do?

Task III. Read the e-mail of ex. 1 at p. 45 and write a similar one about free-time activities you and your friends and you do. Прочитайте лист в.1 с.45 та напишіть подібний про те як ви любите проводити вільний час самі та з друзями. Виконане завдання прикріпіть на Нові Знання.







Friday, the eleventh of October

Lesson 18

Task I. Write down the new words into your vocabularies and learn them. Запишіть нові слова у словники та вивчіть їх.

an entry – вхід

a range – ряд

a specimen – зразок

absorbing – поглинаючий

to gain – отримати, досягнути

to reveal – виявляти

an atmosphere – атмосфера

a treasure hunt – пошук скарбів

hiking – похід

scenery – декорації, краєвид

Task II. Read the text of ex. 6 at p. 43 and translate it.               Прочитайте текст в. 6 на с. 43 та перекладіть його.

Task III. Answer the questions of ex. 7a) in writing.                             Дайте відповіді на запитання в. 7а) на с.44 письмово. Виконане завдання прикріпіть на НЗ.

     

 




Monday, the seventh of October

Lesson

Future Tenses

Task I. Watch the presentation and learn the rules. Вивчіть правила про вираження майбутнього часу в англійській мові.

https://docs.google.com/presentation/d/1e5tx_VK43So9Jp0OFdSUl-J6DNI8Xf4W/edit?usp=sharing&ouid=112593969285416858181&rtpof=true&sd=true

Task II. Do some training exercises.

Complete the following sentences using the right future tense of the verbs in brackets.

1 The plane …(arrive) at 6 pm.

2 My cousin …(have) a birthday party this Friday.

 3 I … probably …(come), but I’m not sure.

4 I think you …(like) Scotland.

5 Adrian …(not come) to Amy’s party because he is grounded.

Use the words to make sentences about the future. Use the Present Continuous or Present Simple.

 1 I / meet / my friends this evening

2 I / not / go out / tonight

3 the concert / start / at 8.15

4 Tom / not / come / to the party / on Thursday

5 The English course / finish / on 7 May

6 I / not / go / to London tomorrow

7 my sister / get married / next December

8 my train / leave / at 8.45




 Friday, the fourth of October

Lesson 15

Task I. Write down the new words into your vocabularies and learn them.

a flavour – аромат

to depend (on) – залежати (від)

to overeat – переїдати

fizzy – газований

to be at risk – бути під загрозою

to take one’s time – не поспішати

Task II. Listen to the text and do the test

https://vseosvita.ua/test/start/xyq670



Watch the video-lesson*

https://www.youtube.com/watch?v=2vjI14IsmHg&list=PLPLUeg39dgMxFlfInm21xKg4Jy08daQWb&index=12





Wednesday, the second of October

Lesson 14

Task I. Write down the new words into your vocabularies and learn them.

an eyelid – повіка

a nightmare – кошмар

a stage – етап

to relax – відпочивати

previous – попередній

rapid – швидкий

Task II. Watch the video-lesson. Перегляньте  відео-урок.

https://www.youtube.com/watch?v=SKqSwGaZmQw&list=PLPLUeg39dgMxFlfInm21xKg4Jy08daQWb&index=11


Task III. Read the text of ex. 2 at p. 30 -31 and translate it. Прочитайте текст в. 2 на с. 30-31 та перекладіть.

Task IV. Do the test. Тест потрібно виконати до 21.00  3 жовтня.

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=4385844




Friday, the twenty-seventh of September

Lesson 12

Task I. Write down the new words into your vocabularies and learn them.

a bunch – в’язка, група (друзів)

a weirdo – дивак

a workaholic – трудоголік

to pretend – вдавати

to tease – дражнити

to catch up (with) – говорити з кимось, кого давно не бачили, наздоганяти

to come across – випадково натрапити, зустріти

to get on well (with) – мати гарні стосунки, добре ладнати

to have something in common – мати щось спільне

Task II. Watch the video-lesson. Перегляньте  відео-урок.

https://www.youtube.com/watch?v=brqo9uDBA3I&list=PLPLUeg39dgMxFlfInm21xKg4Jy08daQWb&index=10

Task III. Read the text of ex. 1 at p. 26-27 and translate it. Прочитайте текст в. 1 на с. 26-27 та перекладіть.

Task IV. Do the test. Тест потрібно виконати до 21.00 29 вересня.

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=9783970




Friday, the twentieth of September

Lesson 9

Риси характеру. Формування  лексичних  навичок.

Task I. Write down the new words into your vocabularies and learn them.  Запишіть нові слова у словники та вивчіть.

reliable – надійний

understanding – розуміючий

sociable – товариський

ambitious – амбіційний

honest – чесний

lazy – ледачий

strict – суворий

friendly – дружній

complaining – той, що скаржиться

fair – справедливий

amusing – забавний

kind – добрий

helpful – корисний

overprotective – надмірно захисний

jealous – ревнивий

pessimistic- песимістичний

trustworthy – надійний

shy – сором’язливий

outgoing – товариський

chatty – балакучий

honest – чесний

responsible – відповідальний

caring – турботливий

Task II. Fill in the definitions below. Write in your notebook.

a person who doesn’t like working hard is l

never lets you down is r

always tells the truth is h...

often believes bad things will happen is p...

is always happy to give more than usual is h

is never happy with what he or she gets is c...

always likes to be in the company of other people is s

usually treats everybody the same is f

wants to be successful is a

usually tells jokes is a

Task III. Look at the adjectives describing someone’s character and   find the right ending.  

Task IV. Do the test. Виконайте тестування до 21.00 22 вересня.

https://vseosvita.ua/test/start/lcp592





16.09.2024

Monday, the sixteenth of September

Task I. Learn the rules about Past Simple and Past Perfect. Вивчити правила.

https://docs.google.com/presentation/d/1jL4A9jLZWIDlkkdOnYg5LpJrHlbPVQfS/edit?usp=sharing&ouid=101692030377480811828&rtpof=true&sd=true

Task II. Do some training exercises. Виконайте тренувальні вправи.

https://wordwall.net/uk/resource/62497843

https://learningapps.org/view18329817

Task III. Write sentences, using Past Perfect or Past Simple Tense. Запишіть речення використовуючи Past Perfect чи Past Simple Tense. Виконані завдання прикріпіть на НЗ.

1. I … (come) home after … (finish) my work.

2. She … (live) in Sweden before she … (go) to Norway.

3. The pupils … (say) ‘Good morning’ after the teacher … (come) to the class.

4. They … (to tell) me story before we … (to meet) our friends.

5. I … (switch) on the computer and … (open) the document.




09.09.2024

Monday, the ninth of September

Task I. Learn the rules.


Task II. Do exercises at the end of presentation in writing. Виконайте письмово речення (у кінці презентації) та прикріпіть на НЗ.

Task IIІ. Watch the video. Перегляньте відео.

https://www.youtube.com/watch?v=CRopgtmGrDc

      Pay attention. Зверніть увагу.

Закінчення s / es

Більшість дієслів утворює форму часу Present Simple для третьої особи однини (He, She, It) завдяки додаванню закінчення -sПри цьому дієслова не змінюють свого значення.

·         to work → works

·         to show → shows

·         to cook → cooks

До дієслів, що закінчуються на букви або буквосполучення  -ss, -x, -z, -ch, -shдодається закінчення -es.

·         to kiss → kisses

·         to touch → touches

·         to mix → mixes

·         to watch → watches

 

У дієслів з кінцевою -у, якій передує приголосна буква, кінцева -y змінюється на закінчення -ies.

·         to dry → dries

·         to worry → worries

·         to fly → flies

·         to carry → carries

·         to imply → implies

·         to marry → marries

Якщо ж в дієслові перед кінцевою -y стоїть голосний, то до дієслова додається тільки закінчення -s.

·         to play → plays

·         to lay → lays

·         to stay → stays

·         to obey → obeys

Дієслова, що закінчуються на голосну -o, завжди приєднують до себе закінчення -es.

·         to do → does

·         to go → goes

·         to veto → vetoes

Винятки

Особливості дієслів

Не за правилами змінюються дієслова to have та to be для третьої особи однини.

·         to be → is

·         to have → has

Також модальні дієслова CanMustShouldMay  ніколи не змінюють своєї форми в залежності від особи.

·         I can → he can

·         I must → he must

·         I may → he may

·         I should → he should






Friday, the sixth of September

Lesson 3

Task I. Do some training exercises.

https://learningapps.org/view13827585

https://learningapps.org/view23380206

https://wordwall.net/play/32360/817/215



02.09.2024

Monday, the second of September

Lesson 1

Task I. Watch the video. Перегляньте відео-урок.

Task II. Do ex. 2 at p. 4-5 (orally)

Коментарі